Tuesday, January 22, 2008

Noen netter er fryktelig lange
Sånn som denne og mange framover
Kl er 04.38 og det er fortsatt nesten toogenhalvtime til jeg slutter på jobb
Men, det er godt over halvveis så jeg er fornugd
I natt glemte jeg å ta med meg matpakke
Kjenner at energinivået har vært på minussiden flere ganger
i løpet av de siste 6 timene
Jeg har faktisk måttet reise meg opp og hoppe opp og ned opptil flere ganger
For å ikke gå inn i koma
Lesing har det blitt ekstremt lite av
Boka ligger fortsatt på bunn av veska, uåpnet
Kanskje i morra

Jeg er glad jeg ikke jobber på hotell inne i byen
Tror det er vilt kaos
Sjølyst sendte flere gjester avgårde til oss i natt, fordi de var fult
Mennesker blir ikke så glade av å måtte reise ennå lenger
for å få en seng midt på natten
Merkelig
Nattevakten på Sjølyst er nordlending og morsom
Kanskje jeg ville ha jobbet inne i byen likevel?

Det er utrolig hvor fult av tull hodet blir av å ikke sove på natten
Tankerekkene mine er ikke i nærheten av rekker lenger
Tar meg selv i å tenke de rareste ting etter hverandre
I morgen/idag skal jeg prøve å sove litt lenger
5 timers søvn midt på dagen er mindre enn jeg trenger

Utrolig nok er ikke humøret så dårlig
Kanskje fordi jeg snart tipper litt over?
Har ikke sett ett eneste menneske på mange timer
Sånt får meg til å fortelle vitser til meg selv
Og le av de

Men
Det jeg tenker aller mest på, som er i hodet helehele tiden
Det er at det bare er noen uker igjen
3 uker og 4 dager
Ca?
Det er bare til terminen da
Er mulig det skjer før og mulig det skjer etter
Det er så mye jeg skal vise den
Jeg har allerede sunget stygt på bergensk til den(vet ikke hvorfor bergensk?!)
til søsterst store glede(?)
Sånn at den skulle kjenne igjen nattasangene fra meg
Jeg er så glad det ikke er meg som er astronauthotell
Men jeg er veldig glad for at hun er det
Snart skal jeg ut å kjøpe converse og bandtskjorter i størrelse bebis

Fint Ü

No comments: