Wednesday, October 18, 2006

Rastløs

Som så mange ganger før sitter jeg med mange spørsmål
mesteparten er til meg selv
Hva skal jeg gjøre nå?
Hva skal jeg gjøre med mæ sjæl?
Er klar for å begynne å leve
sånn på ordentlig
Sitter bare å venter på at noe skal skje, og det har jeg
gjort så lenge jeg kan huske.
Er klar for å finne noe jeg vil drive med en laang stund framover.
Ikke resten av mitt liv, for det er ikke realistisk å tro at
jeg kan finne ut det nå, i en alder av 20.
Jeg vil ha mitt eget sted og mitt eget liv.
Vil ikke leve på alle andres premisser og gjøre som alle andre sier jeg skal gjøre.
Så egentlig burde jeg si opp jobben og flytte...
Men så har vi dette faktum at jeg aldri har hatt en jobb lenger enn tre mnd, noe som ser dårlig
ut på cv'en.
Jeg skylder på at jeg er en rastløs sjel, men det gjør igrunnen ikke saken noe bedre.
Plutselig har jeg fått lyst til å studere
Jeg som hater skolen og hater ting jeg ikke kan
Men plutselig fikk jeg akutt behov for å lære.
Tror det kan være en god ide, men hvor lenge varer det?
Om det er en god ide i bare 3 mnd, sitter jeg igjen med studielån og møkk.
Er en stor sjanse å ta det også.
Prøver hele tiden å temme rastløsheten, lure meg selv til å tro at dette er bra og lurt.
Varer som oftes veldig kort.

Skal være her til jul ihvertfall.
Da har jeg jobbet her i 5 måneder, og det er vel ihvertfall en start?

No comments: